Všeobecné obchodní podmínky
platné pro prodej zboží nabízeného na území České a Slovenské republiky
Všeobecné podmínky obchodního vztahu mezi společností Václav Makovec, DiS. – IQ-THERM, sídlem Komušín 76, 341 01 Horažďovice, IČ: 68802803, DIČ: CZ7305281973 (dále jen prodávající) a kupujícím (dále jen kupující), se v případě fyzických osob řídí ustanoveními Nového občanského zákoníku (NOZ 89/2012 Sb.), u právnických osob Obchodním zákoníkem.
Tyto všeobecné obchodní podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
Podrobnější informace o firmě IQ-THERM naleznete na webových stránkách
www.iq-therm.cz
Kupujícím je spotřebitel – fyzická nebo právnická osoba. Tyto obchodní podmínky se nevztahují na obchodní partnery společnosti IQ-THERM, kteří mají nastavené individuální obchodní a rabatové podmínky.
Kupující před podáním objednávky stvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součástí je i formulář pro odstoupení od smlouvy, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
Kupující obdrží kopii Všeobecných obchodních podmínek jako přílohu potvrzení objednávky na zadanou e-mailovou adresu. Fakturu obdrží Kupující při převzetí zboží nebo služby. Výjimkou je pouze situace, kdy si Kupující zvolí jako způsob platby pro forma fakturu – v tomto případě obdrží fakturu elektronicky na e-mail. Zboží je pak Kupujícímu odesláno nebo předáno až po přijetí platby na účet Prodávajícího nebo po obdržení kopie bankovního příkazu.
Informace před uzavřením smlouvy
Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v případě internetového a telefonického spojení jsou ceny dle podmínek operátora Kupujícího). Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky, to se netýká případných nákladů za dopravu a platby formou dobírky.
Prodávající neuzavírá komunikací na dálku smlouvy, jejichž předmětem je opakované maloobchodní plnění.
Standardní sortiment zboží nabízený Prodávajícím je včetně základních technických informací a doporučených prodejních cen uveden na webových stránkách
🌐 www.iq-therm.cz
Ceny zboží a služeb na webu jsou uváděny bez DPH, maloobchodní ceny včetně DPH jsou uvedeny na e-shopu
🌐 www.iq-therm.cz
a to včetně veškerých poplatků stanovených zákonem.
Náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvoleného způsobu doručení a způsobu platby. Výši těchto nákladů zjistí a zvolí Kupující při zadávání objednávky, před uzavřením smlouvy.
Ceník a katalogy v tištěné formě jsou k dispozici na provozovnách prodávajícího. Na vyžádání Kupujícího mohou být zaslány poštou nebo e-mailem.
Ceny jsou upravovány na základě změn dodavatelských cen, aktualizované ceny jsou nejpozději v okamžiku jejich platnosti umístěny na webu a e-shopu prodávajícího. Ceny atypických výrobků neuvedených v ceníku jsou sjednávány individuálně.
U cenových nabídek vypracovaných prodávajícím před vydáním nového ceníku, u kterých nebyla uvedena platnost nabídky, je garantována platnost původních cen 1 kalendářní měsíc od data zpracování nabídky.
U objednávek, kde mezi přijetím a expedicí vstoupí v platnost nový ceník, je garantována cena platná v době přijetí objednávky.
Perfektní 👌
Tady je část 2 – Uzavření smlouvy a dodání předmětu koupě z tvého PDF.
Zachovávám původní formát i obsah, jen lehce upravuji pro lepší čitelnost.
ČÁST 2 – UZAVŘENÍ SMLOUVY A DODÁNÍ PŘEDMĚTU KOUPĚ
Smlouvu může Kupující uzavřít tak, že přijme návrh k uzavření smlouvy na e-shopu tím, že požadované plnění (zboží nebo službu) vloží do košíku.
Smlouvu je možné také uzavřít formou e-mailové objednávky, telefonicky, nebo osobně v obchodní kanceláři v Praze či v sídle firmy v Horažďovicích.
Než Kupující závazně potvrdí objednávku, má právo měnit požadované plnění, dopravu i způsob úhrady. Kupující je povinen ověřit správnost a úplnost všech údajů, které do objednávky vložil.
Kupní smlouva vzniká až po ověření úplnosti a správnosti obsahu objednávky Prodávajícím, který následně potvrdí Kupujícímu souhlas s jeho objednávkou.
Objednávka přes e-shop
U objednávky přes e-shop obdrží Kupující nejprve automatické potvrzení o přijetí objednávky (generováno systémem e-shopu).
Prodávající následně zkontroluje správnost a úplnost údajů a odešle potvrzení o akceptování objednávky s předpokládaným termínem expedice a pokyny pro správné převzetí zásilky.
Prodávající má právo objednávku odmítnout, a to zejména pokud:
- objednávka obsahuje chyby nebo neúplné údaje,
- obsahuje výrobky či služby, které nelze dodat.
V takovém případě vždy kontaktuje Kupujícího a upozorní ho na tyto skutečnosti.
Za datum přijetí objednávky je považováno datum, kdy byly doplněny nebo upřesněny požadované údaje.
Podáním objednávky Kupující potvrzuje, že se seznámil a souhlasí s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami.
Objednávka je návrhem kupní smlouvy.
Kupní smlouva je právně závazná až v okamžiku expedice zboží nebo při osobním odběru v okamžiku převzetí.
Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího až po zaplacení kupní ceny.
Prodávající má právo odmítnout objednávku, pokud Kupující opakovaně neplní své závazky (neodebírá zboží, nezaplatí), nebo trvá na nesplnitelných požadavcích.
Pokud si nový zákazník objedná zboží v hodnotě nad 30 000 Kč vč. DPH, bude mu vystavena proforma faktura a zboží bude odesláno až po úhradě.
Přílohou potvrzení objednávky jsou aktuální Všeobecné obchodní podmínky.
Smlouvu (včetně ceny) lze měnit nebo rušit pouze dohodou obou stran nebo ze zákonných důvodů, není-li uvedeno jinak.
Náležitosti objednávky
Při objednání zboží vystaví Kupující objednávku, ve které uvede zejména:
- identifikační údaje – jméno a příjmení kupujícího, fakturační adresa, u právnických osob název společnosti, IČO, u plátců DPH DIČ,
- datum vystavení objednávky,
- způsob odběru – osobní odběr nebo požadavek na dopravu přepravní službou,
- adresu doručení, jméno a kontakt na osobu přebírající zásilku,
- jednoznačnou identifikaci zboží a množství,
- požadovaný termín doručení (pokud je relevantní).
Objednávku lze učinit telefonicky, přes e-shop, poštou nebo e-mailem na kontaktní adresy obchodního oddělení. Aktuální kontakty jsou uvedeny na webu prodávajícího:
🌐 www.thermowell.cz/2358/kontakt/
Kupní smlouvou se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení, a umožnit mu nabýt vlastnické právo.
Kupující se zavazuje předmět koupě převzít a zaplatit sjednanou cenu.
Prodávající si vyhrazuje vlastnické právo, a proto se Kupující stává vlastníkem teprve úplným zaplacením ceny.
Expedice zboží
- Běžná dodací lhůta skladového sortimentu je 1–4 dny.
Tato lhůta není závazná a při jejím překročení Prodávající nenese odpovědnost za žádné následné škody či ztrátu zisku. - Není-li zboží skladem, je Kupující ihned vyrozuměn, a dodací lhůta pro neskladové zboží je 14–21 dnů.
- U neskladových výrobků objednaných na přání má Prodávající právo požadovat úhradu 100 % hodnoty zboží, pokud Kupující odmítne převzetí z jiných než oprávněných důvodů (např. poškození nebo nesprávné zboží).
Za neskladové zboží se považují výrobky objednané, vyrobené, dovezené nebo upravené na přání zákazníka, včetně střešní krytiny IQ-LASTRA LIFE a nůžkových stanů.
Kupující odpovídá za správnost množství uvedeného v objednávce.
Případné přebytky zůstávají Kupujícímu, Prodávající je není povinen vykoupit zpět (výjimkou může být individuální dohoda se srážkou za náklady).
Odpovědnost při přepravě
Je-li zboží doručováno přepravní službou, Prodávající ručí za zboží až do okamžiku převzetí Kupujícím.
Kupující je od převzetí odpovědný za předmět koupě a je povinen při převzetí pečlivě zkontrolovat neporušenost zásilky i její obsah.
Pokud je zásilka poškozená nebo neúplná, Kupující sepíše s přepravcem reklamační protokol a zásilku odmítne převzít.
Pokud Kupující přijme poškozenou zásilku bez výhrad nebo neprovede kontrolu při převzetí, Prodávající nenese odpovědnost za vady ani náklady na nápravu.
Doporučuje se proto pečlivá kontrola zásilky při převzetí.
Skvěle 👍
Tady je část 3 – Záruční podmínky z dokumentu Všeobecné obchodní podmínky IQ-THERM.
ČÁST 3 – ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Prodávající odpovídá Kupujícímu, že řádně dodaný předmět koupě má deklarované vlastnosti, jakost a je bez vad
(výjimku může tvořit výprodejové zboží v outletu, kdy je však zákazník vždy předem seznámen s případnými vadami nebo důvodem pro outletový prodej).
Kupující se zavazuje, že se seznámí s návodem k použití a bude předmět koupě používat v souladu s ním, k účelům, pro něž je určen nebo se obvykle používá.
Prodávající poskytuje Kupujícímu záruku po dobu 24 měsíců od data koupě, není-li u některých výrobků uvedeno jinak
(např. zkrácená 6měsíční garance na dobíjecí baterie u LED solárních svítidel, FTV elektráren s bateriovým uložištěm a dalších produktů s dobíjecí baterií).
Projeví-li se vada do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Toto se však nevztahuje na vady vzniklé v důsledku:
- nesprávného užívání,
- mechanického poškození,
- poškození vnějším zásahem (např. přepětí v síti u elektrických spotřebičů).
Záruka 24 měsíců se nevztahuje:
- na zboží zakoupené v outletu,
- na zboží se slevou z důvodu vady,
- na opotřebení způsobené běžným užíváním,
- u použité věci na vadu odpovídající míře opotřebení, kterou měla při převzetí Kupujícím.
U spotřebního zboží s uvedeným datem spotřeby může Kupující uplatnit právo z vady pouze do uplynutí tohoto data.
Pro Kupujícího podnikatele (s IČ) je záruční lhůta zkrácena na 12 měsíců – tato skutečnost je uvedena na daňovém dokladu.
Ztráta práva z vadného plnění
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud:
- před převzetím věděl, že věc má vadu, nebo
- vadu sám způsobil.
ČÁST 4 – PLATBA ZA ZBOŽÍ
Platba se provádí:
- hotově nebo dobírkou při převzetí zboží,
- bankovním převodem před odesláním zboží.
U neskladových výrobků si Prodávající vyhrazuje právo vystavit zálohovou fakturu ve výši 50–100 % hodnoty výrobků.
Prodávající má právo odstoupit od smlouvy, pokud se plnění stane nemožným a nedohodne-li se s Kupujícím na náhradním plnění.
Pokud Kupující zaplatil předem a smlouva je zrušena z těchto důvodů, Prodávající vrátí celou částku do 14 pracovních dnů od doručení písemného odstoupení.
Při pravidelných odběrech je možné sjednat individuální obchodní podmínky (např. množstevní slevy, platby, dodací podmínky). Tyto podmínky jsou sjednávány písemně formou rámcové obchodní smlouvy.
Je-li ve smlouvě sjednána platba na fakturu, faktura se vystavuje v den expedice zboží.
Běžná splatnost faktury je 10 dnů.
V případě prodlení souhlasí Kupující se smluvní pokutou 0,1 % z fakturované částky za každý den prodlení.
Podmínky platné pro objednávky přes internetové nabídky Prodávajícího se nevztahují na individuální obchodní případy nebo rámcové smlouvy.
Přechod vlastnictví na Kupujícího nastává až po úplném zaplacení ceny díla – do té doby zůstává zboží ve vlastnictví Prodávajícího.
Perfektní 🙌
Tady máš část 5 – Odstoupení od smlouvy kupujícím z dokumentu Všeobecné obchodní podmínky IQ-THERM.
ČÁST 5 – ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY KUPUJÍCÍM
Kupující (malospotřebitel) má v případě nákupu prostřednictvím komunikace na dálku
(objednávka přes e-shop, e-mail, telefonicky nebo korespondenčně) právo odstoupit od smlouvy
(není-li níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě 14 dnů, která běží ode dne převzetí zboží.
U smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží lhůta od převzetí poslední dodávky.
Kupující může odstoupit:
- prostřednictvím vyplněného a odeslaného vzorového formuláře pro odstoupení, umístěného na konci těchto podmínek,
- nebo korespondenčně, na adresu:
IQ-THERM, Komušín 76, 341 01 Horažďovice.
Vrácení zboží
Odstoupí-li Kupující od smlouvy, je povinen vrátit Prodávajícímu předmět koupě (včetně případných dárků a bonusů)
bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení, a to na své náklady.
Předmět koupě musí být vrácen:
- nepoškozený,
- bez známek užívání a opotřebení,
- v původním obalu,
- s kompletním příslušenstvím, návody a dokumentací,
- s případnými bonusy nebo dárky.
Náklady na navrácení zboží nese Kupující.
Zásilku se doporučuje pojistit, neboť odpovědnost za její ztrátu či poškození při přepravě nese Kupující.
Po obdržení vráceného zboží Prodávající zkontroluje neporušenost a kompletnost a nejpozději do 14 dnů
Kupujícímu vrátí odpovídající částku převodem na jeho bankovní účet.
Pokud bude zboží:
- poškozené,
- neúplné,
- použité nebo s opotřebením,
- nebo nebude v původním obalu,
nelze je považovat za „nepoužité“ – v takovém případě nelze uplatnit možnost vrácení
a zboží bude Kupujícímu na jeho náklady zasláno zpět.
Výjimky z práva na odstoupení
Nárok na 14denní odstoupení nevzniká:
- při osobním odběru zboží na provozovně,
- u neskladových výrobků, které byly vyrobeny nebo dovezeny dle objednávky Kupujícího
(viz čl. Expedice zboží).
Kupující bere na vědomí, že pokud byly se zbožím poskytnuty dárky, je darovací smlouva uzavřena s podmínkou,
že v případě odstoupení od kupní smlouvy pozbývá účinnosti.
Kupující musí spolu se zbožím vrátit i dárky. Pokud tak neučiní, jejich hodnota bude považována za bezdůvodné obohacení
a Prodávající o tuto částku sníží vracené plnění.
Ustanovení § 1837 občanského zákoníku
Kupující bere na vědomí, že dle § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy:
- o dodávce zboží dovezeného nebo upraveného dle požadavků Kupujícího,
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které Kupující otevřel a nelze je z hygienických důvodů vrátit,
- o dodávce zvukové či obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud byl porušen jejich původní obal,
- o dodávce tištěných novin, časopisů a knih,
- o dodání digitálního obsahu (např. e-booku) e-mailem nebo elektronicky, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči
a byl doručen s výslovným souhlasem Kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy:
- v případě poskytování služeb, které Prodávající splnil s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele,
- při dodávce zboží dovezeného ze zahraničí na objednávku Kupujícího nebo na základě jeho cenové nabídky,
- při dodávce zboží upraveného podle přání spotřebitele,
- při dodávce zboží vyrobeného nebo dovezeného dle objednávky,
- při dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo bylo smíseno s jiným zbožím,
- při opravách nebo údržbě v místě určeném spotřebitelem (mimo vyžádané opravy či díly),
- při dodávce zboží v uzavřeném obalu, který Kupující otevřel a nelze jej vrátit (např. nátěrové hmoty, ochranné prostředky),
- při dodávce zvukových či obrazových nahrávek nebo programů s porušeným obalem,
- při dodávce tištěnin, novin, časopisů a knih,
- při dodávce digitálního obsahu, který nebyl dodán na hmotném nosiči,
- při porušení originálního obalu, který nelze uvést do původního stavu,
- při vrácení poškozeného, neúplného nebo použitého zboží,
- při dodávce zboží s následnou instalací na místě Kupujícího.
Náklady při odstoupení
Kupující nese náklady spojené s vrácením zboží, a pokud byla smlouva uzavřena na dálku, i náklady za nestandardní způsob dopravy,
pokud zboží nelze vrátit běžnou poštovní zásilkou.
Kupující je rovněž povinen uhradit poměrnou část ceny, pokud odstoupí od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb,
a jejichž plnění již započalo.
Kontakt pro dotazy a reklamace
Kupující může v případě dotazů, přání, stížností či reklamací kontaktovat Prodávajícího:
- telefonicky: +420 380 830 090
- e-mailem: info@iq-therm.cz
- přes webový kontaktní formulář:
🌐 www.thermowell.cz/8297/poptavkovy-formular/
Případně se lze obrátit na orgán dohledu nebo státního dozoru.
Skvěle 👌
Tady je poslední — část 6 (z 6) — tedy Řešení sporů, Zahraniční objednávky a Formulář pro odstoupení od smlouvy, převzatá kompletně z dokumentu Všeobecné obchodní podmínky IQ-THERM.
ČÁST 6 – ŘEŠENÍ SPORŮ
Obě smluvní strany (Kupující a Prodávající) souhlasí, že veškeré majetkové spory, které by mohly vzniknout z uzavřené kupní smlouvy (objednávky), nebo které vzniknou v souvislosti s ní — včetně otázek její platnosti, výkladu, realizace či ukončení — budou nejprve řešeny vzájemnou dohodou (mimosoudní cestou).
Nebude-li dohoda možná, bude spor řešen příslušným soudem.
Možnosti mimosoudního řešení sporů (ADR)
Dle novely zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 378/2015 Sb.) lze spor řešit těmito způsoby:
- přímou dohodou mezi Kupujícím a Prodávajícím,
- rozhodčím řízením dle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízení a o výkonu rozhodčích nálezů,
- mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci,
- nebo prostřednictvím České obchodní inspekce (ČOI) od 1. 2. 2016.
Mimosoudní řešení prostřednictvím ČOI
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů prostřednictvím ČOI probíhá formou konciliace,
při níž pracovník ČOI působí jako nezávislý prostředník a pomáhá stranám dosáhnout dohody.
Výsledkem je uzavření soukromoprávní dohody.
Návrh na řešení sporu může podat spotřebitel, pokud se nepodařilo stížnost vyřešit přímo s Prodávajícím.
Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel kontaktoval druhou stranu.
Řízení je bezplatné, každá strana si hradí své náklady sama.
Prodávající má povinnost vyjádřit se do 15 dnů od doručení návrhu a oznámit, zda se řízení zúčastní.
Lhůta pro ukončení mimosoudního řešení by neměla překročit 90 dní.
Kontaktní údaje ČOI
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
📧 Email: adr@coi.cz
🌐 Web: adr.coi.cz
Dokumenty ke stažení:
📄 Pravidla pro postup při ADR (PDF)
📄 Formulář návrhu na zahájení řízení o ADR
🏛️ Specializované orgány pro mimosoudní řešení:
- Finanční arbitr – pro oblast finančního trhu
🌐 www.finarbitr.cz - Český telekomunikační úřad (ČTÚ) – pro telekomunikace
🌐 www.ctu.cz - Energetický regulační úřad (ERÚ) – pro energetiku
🌐 www.eru.cz
ČÁST 7 – ZAHRANIČNÍ OBJEDNÁVKY
U objednávek s místem určení zboží mimo území České a Slovenské republiky,
nebo u objednávek s požadavkem na odpočet DPH z důvodu vývozu zboží mimo území ČR,
jde o export zboží, na který se nevztahují tyto Všeobecné obchodní podmínky.
V těchto případech je nutné kontaktovat pracovníky obchodního oddělení a dohodnout se na individuálním postupu.
ČÁST 8 – FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresa prodejce pro vrácení produktu:
IQ-THERM
Komušín 76, 341 01 Horažďovice
IČ: 68802803
Formulář:
Odstupuji od smlouvy na nákup zboží:……………………………………………………………..
Důvod odstoupení od smlouvy:……………………………………………………………..
Jméno a příjmení zákazníka:……………………………………………………………..
Adresa zákazníka:……………………………………………………………..
Číslo daňového dokladu (faktury):……………………………………………………………..
Datum objednání:……………………………………………………………..
Datum doručení předmětu koupě:……………………………………………………………..
Číslo účtu zákazníka pro vrácení platby:……………………………………………………………..
V ………………………………………… dne ………………………………………
Podpis zákazníka: ____________________________